MY UNPRIVACY BLOGGER
Big Boss

Annyeong fellas. I'm Hathirah. The owner of this blog. Me,sweet twoteen. Please be nice! love you! orang sedang skodeng blog hathirah!

Undiary Biodata Tutorial

Leave Surat Cinta Disini



klik sini untuk sewa tapak
Tutorial Photoshop: Buang Background Putih Pada Gambar Anda

Assalamualaikum 



selamat pagi! da seminggu lebih tak updatekan sebab aku ade buat giveaway.. anayway thanks again sape yg da join to.. insyaallah lepas ni akan berlangsung pulak second giveaway.. skrg ni aku nak tutorial yg mungkin da tau n ade yg tak tau lagi.. simple je.. tapi yg penting kene ade photoshop.. download dulu r kalau tak ade.. aku lagi suke gune photoshop cs3.. aku kasi link untuk korg download photoshop cs3 klik download photoshop cs3 .. korang klik link to lepas to akan keluar contoh cam dekat bawah ni..  nampakkan aku buat anak panah to? tekan butang anak  panah to then automatik dye akan download ke pc anda.. kene tggu tau.. ia akan mengambil mase yg agak lame.. so, mohon bersabar.. hahaha.. 







done download photoshop?






1. lepas da habes download, korg open photoshop cs3 korg . klik file.









2. lepas da klik file to, klik open dan pilih gambar mane yg korg nak edit untuk buang background belakang










3. lepas da pilih gambar to, nampakkan anak panah to? korg tarik layer background to ke bawah yg aku buat anak panah to untuk copy lagi satu layer ataupun right click dan cari duplicate layer.








4. lepas da copy layer to, korg tutup mata dkd anak panah yg aku tunjuk to.. 








5. selepas to, nampakkan pemadam dkd belah kiri yg aku tunjuk to? klik pemadam to dan bole terus padam background gambar cam contoh dalam gambar ni.. padam sampai habes.. ni just contoh je. kalau xnampak to, tekan dkd keyboard ctrl+ untuk lebih besar gambar.








6. lepas da habes padam to, akan jadi cam dalam gambar ni ok.. padam biar kemas tau.. then nampakkan anak panah to? korg delete layer to , layer yg aku tunjuk to..









7. then da settle delete layer to, korg da bole save gmbr korg.. nanti dulu belom abes lagi.. haha..










8.  save dekat save for web & devices tau! tgk step dkd dalam gambar ni.. lepas to done! siap! selamat mencuba ok!





nak free header? klik  n kalau teringin nak buat header tapi xtau.. aku bole buatkan tapi aku cas.. aku edit simple2 je..  bole pm dkd my account facebook..


Older Post | Newer Post